2007年9月10日 星期一

[Weekly Report]2007.8.11-2007.8.17

1.Read RFC 2116:
I still think the technical documents like RCF series are too difficult for me. I tried to read the document from the beginning again.This time I take a note and make it organized. It really helps! I might can get the feeling of the headcore.

2. Review the basic concepts of Networks:
Because I don't have any textbooks about Networks nearby, I survey some websites to study(but they are in Chinese language). Maybe I should read some English documents.

------
老師:我家網路又斷了,加上在家太懶惰,所以這星期沒什麼進度.(對不起啦! >_<)

昨天我碰到蔡姐,她提醒我應該要和老師和同學保持聯繫; 今天(週一)下午終於有個沒下雨的空檔,就趕緊上了山,可惜沒有先跟老師約好,還好實驗室的學長在, 我.....擅自跟他要了坐位和鑰匙,就在電腦前急就章地寫了這封信(我想這封信的文法和單字應該書錯誤百出吧!還有,搞不懂Fedora的新酷音為什麼 會讓Firefox死當,也讓我同樣的信打了三次才完成). 其它的事週三group meeting時再和您報告. :D

沒有留言: